User experience (UX) to doświadczenia użytkownika podczas korzystania z danego produktu – również użytkowania strony internetowej. Jeśli user experience będzie pozytywne, w sklepie online zwiększy się sprzedaż produktów. Jak więc zatroszczyć się o dobre doświadczenia użytkowników podczas korzystania z witryny? Warto między innymi unikać błędów w trakcie projektowania strony. Jakiego rodzaju są to nieprawidłowości? Przeczytaj artykuł i dowiedz się już dziś!
Brak wyraźnego kierunku działań
Jednym z błędów popełnianych podczas projektowania stron jest niesprecyzowanie celu witryny. Zanim samodzielnie zaczniesz tworzyć stronę lub zlecisz jej wykonanie specjaliście, określ jej przeznaczenie. Może to być na przykład:
- sprzedaż produktów lub usług,
- pozyskanie subskrybentów newslettera,
- dzielenie się z użytkownikami internetu swoimi refleksjami.
Cała witryna, jej design i treść, powinny być następnie tworzone z myślą o osiągnięciu danego celu. Warto dodatkowo doprecyzować przeznaczenie – najlepiej opisując idealnego odbiorcę strony. Przykładowo można określić cel jako sprzedaż produktów młodym mamom mieszkającym na wsi i w małych miejscowościach.
Nieintuicyjne menu
Wyjątkową przeszkodą dla użytkowników robiących zakupy w sklepach online może być nieintuicyjne menu. Żaden potencjalny klient raczej nie chce zastanawiać się nad wyborem właściwej opcji w nawigacji dłużej niż kilka sekund. Jeśli będzie ona chaotyczna i niejednoznaczna, zamiast uporządkowana i hierarchiczna, szybko przejdzie do konkurencji. Tworząc menu – szczególnie w sklepie online z ogromną liczbą produktów – trzeba pamiętać o wygodzie użytkownika. Jeszcze większą uwagę należy zwrócić na to, że jeśli dana osoba wchodzi na daną witrynę po raz pierwszy, nie powinna czuć się na niej zagubiona, ale automatycznie wiedzieć, co dana strona oferuje i jaką pozycję z menu wybrać, by trafić w odpowiednie miejsce.
Niespójność wizualna
Skutecznie zniechęcić do korzystania ze strony może też brak spójności wizualnej. Pojawiające się nagle reklamy, zbyt duża liczba animacji i grafik oraz nieprzemyślana kolorystyka to elementy, które skutecznie odstraszają kolejnych użytkowników. Strona powinna być jak najbardziej przejrzysta, spójna graficznie i funkcjonalna – jeśli taka nie będzie, trudno liczyć na wzrost liczby klientów.
Brak unikalnych treści
Bardzo dużym błędem jest plagiat treści. To nie tylko nietyczne działanie, lecz także mające bardzo negatywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Roboty Google nie akceptują witryn, na których występują powielone teksty i karzą tego typu strony nawet blokadą. Dlatego zadbaj o unikalne artykuły. Treści raz umieszczone na stronie pracują na sukces działalności przez 24 godziny na dobę. Ponadto napisane w przekonujący sposób i odpowiadające na pytania klientów przyciągają na Twoją witrynę kolejne osoby i mniejszy lub większy sposób wpływają na wzrost sprzedaży.
Słaba czytelność tekstów
Teksty powinny być zarówno unikalne, jak i czytelne. Tym bardziej, że ich przyswajanie w internecie różni się od czytania tekstów umieszczonych w książkach. Internauta skanuje wzrokiem tekst – dlatego font powinien być odpowiednio duży i prosty w odbiorze. W przypadku treści napisanej jaskrawym, zbyt małym pismem czytelnik raczej nie zechce się z nią zapoznać. Jego wzrok i umysł szybko się zmęczą.
Automatyczne odtwarzanie muzyki lub video
Użytkownicy internetu przyzwyczaili się do tego, że samodzielnie podejmują decyzję o tym, czego chcą w danym momencie słuchać lub co oglądać. Dlatego wszelkie automatycznie włączające się podczas odwiedzin strony multimedia są niezbyt dobrym pomysłem. Jeśli w danej chwili użytkownik będzie w nie najlepszym humorze, niespodziewany dźwięk lub video mogą go zirytować tak bardzo, że szybko ucieknie z witryny i być może już na nią nie wróci.
Stworzenie chętnie odwiedzanej strony internetowej jest obecnie ogromnym wyzwaniem. Dawno minęły już czasy, gdy nie do końca przemyślane witryny przyciągały do siebie mnóstwo użytkowników. Dlatego jeśli szukasz specjalistów, którzy tworzą nowoczesne i pozbawione wymienionych błędów strony internetowe w Lublinie, odwiedź witrynę IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Specjaliści z agencji marketingowej zaprojektują czytelną, budującą pozytywne doświadczenie użytkownika (user experience) witrynę.